
Sandra
En komet inom kundtjänst
Att spontanansökningar kan leda till något stort är Sandra Johannesson ett levande bevis på. Och ibland finns drömjobbet alldeles runt hörnet.
Sandra Johannesson, uppväxt i centrala Malmö, har alltid sett sig som en kommunikativ person som älskar utmaningar. När hon fick upp ögonen för MyMoney var hon redan varm i kläderna från tidigare jobb inom kundtjänst.
– Trots att de sitter så nära mitt hem upptäckte jag faktiskt MyMoney genom en annons på LinkedIn. De sökte en ny medarbetare till sitt team och jag tänkte att det inte kunde skada att skicka in en ansökan. Därefter gick det snabbt. Inom två veckor hade jag skrivit på avtal och påbörjat min upplärning, förklarar Sandra.

Ett företag som tar vara på talang
Sandras erfarenhet, positiva energi och professionalitet gick inte obemärkt förbi. Efter bara två år fick hon erbjudande om att bli arbetsledare över innesäljaravdelningen.
– Mitt första intryck av MyMoney var att alla var oerhört tillmötesgående och genuint intresserade av mig som person, en känsla som bara har förstärkts under min tid här. Jag är dock fortfarande förvånad över hur snabbt min karriär har utvecklats, något som verkligen överträffat mina förväntningar.
I dag sträcker sig Sandras ansvarsområden från kundärenden till intervjuer och utbildningar. Men några isolerade öar är det inte tal om.
– Vår arbetsplats är fantastisk, inspirerande och full av glädje. Alla hjälper verkligen varandra, vilket också märks på kundnöjdheten.
Service i första rummet
På MyMoney ligger allt fokus på handlarna. Bästa möjliga service är ledstjärnan, och Sandras team spelar en nyckelroll i att skapa och bibehålla goda kundrelationer.
– Alla ska alltid känna att de kan kontakta oss för snabb hjälp. Att vi är både effektiva och tillmötesgående har definitivt hjälpt oss att få en så pass stark kundbas.
För den som är intresserad av att bli MyMoney-familjens nästa stjärnskott har Sandra bara en sak att säga:
– Tveka inte! Gör som jag och ta kontakt direkt.